بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
4.7/5 - (33 امتیاز)

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد برای شما در خصوص درمان کامل زگیل تناسلی توصیح خواهند داد.

ویروس پاپیلومای انسانی یا “HPV” ویروسی است که میتواند باعث زگیل پوستی، زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. انواع مختلفی از HPV وجود دارند که میتوانند مشکلات سلامتی متفاوتی برای مردان و زنان ایجاد کنند.

بنر دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زیبایی و زگیل تناسلی در مشهد
بنر دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زیبایی و زگیل تناسلی در مشهد

میتوانید فایل مقاله کامل را رایگان دانلود کنید :  دانلود   

آشنایی با زگیل تناسلی

زگیل تناسلی، که با نام condylomata acuminata نیز شناخته میشود، برجستگی های کوچکی هستند که روی یا نزدیک اندام تناسلی یا مقعد ظاهر میشوند.

زگیل های تناسلی توسط انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، عمدتاً انواع 6 و 11 ایجاد میشوند. در حالی که زگیل های تناسلی معمولاً علائمی ایجاد نمیکنند، اما گاهی میتوانند دردناک، خارش دار و از نظر زیبایی ناخوشایند باشند.

خوشبختانه، گزینه های درمانی مختلفی برای مدیریت و از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد.

در این قسمت از مطلب، درمان های مختلف، از جمله داروها، روش های جراحی و حذف کامل زگیل های تناسلی، و درمان های خانگی را به همراه اثربخشی و ملاحظات آنها برای هر کدام بررسی خواهیم کرد.

قبل از پرداختن به گزینه های درمانی، اجازه دهید ابتدا زگیل تناسلی و علل آن را درک کنیم. زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی (STI) است که سالانه صدها هزار نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار میدهد.

زگیل ها معمولاً از طریق تماس جنسی با شریک آلوده، از جمله رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل میشوند. انواع HPV 6 و 11 مسئول تقریباً 90 درصد موارد زگیل تناسلی هستند.

علائم رایج زگیل تناسلی

در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی ممکن است علائمی را تجربه نکنند، برخی ممکن است متوجه موارد زیر شوند:

  • برجستگی های کوچک، گوشتی یا خاکستری در ناحیه تناسلی یا مقعد
  • خوشه هایی از زگیل که شبیه گل کلم هستند
  • خارش، ناراحتی یا درد در ناحیه آسیب دیده
  • خونریزی غیر طبیعی واژینال (در موارد نادر)

توجه به این نکته ضروری است که زگیل تناسلی میتواند در نواحی داخلی مقعد و واژن هم ایجاد شود و تشخیص آنها بدون معاینه پزشکی دشوار است.

تشخیص زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی معمولاً شامل معاینه توسط دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد انجام میشود. در بیشتر موارد، بیوپسی برای تشخیص لازم نیست.

با این حال، آزمایش‌های اضافی ممکن است در شرایط خاصی توصیه شود، مانند زمانی که زگیل ها از نظر ظاهری غیر معمول هستند یا زمانی که مشکوک به سایر بیماری های مقاربتی همزمان وجود دارد.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ که به نام پاپ اسمیر نیز شناخته میشود، معمولا برای تشخیص تغییرات دهانه رحم که ممکن است با زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم مرتبط باشد استفاده میشود.

پاپ اسمیر - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
پاپ اسمیر – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

نمونه ای از سلول های دهانه رحم توسط دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی زنان در مشهد با استفاده از وسیله برس مانند برداشته میشود و سپس این سلولها از نظر وجود ناهنجاری زیر میکروسکوپ بررسی میشوند.

تست های HPV

hpv تست - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
hpv تست – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

تست های HPV برای تشخیص وجود انواع پرخطر HPV که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند استفاده میشود. در حالی که این نوع تست به طور خاص برای تشخیص زگیل تناسلی استفاده نمیشود، تست HPV میتواند همراه با تست پاپ برای شناسایی سویه های HPV عامل سرطان انجام شود.

گزینه های درمانی برای زگیل تناسلی

وقتی صحبت از درمان زگیل تناسلی به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از داروهای موضعی گرفته تا روش های جراحی.

انتخاب درمان به عواملی مانند تعداد، اندازه، محل و شکل زگیل‌ها و همچنین ترجیحات بیمار، هزینه، راحتی، عوارض جانبی و در نهایت تشخیص دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد بستگی دارد.

درمان های موضعی زگیل تناسلی - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
درمان های موضعی زگیل تناسلی – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

بیایید گزینه های مختلف درمانی زگیل تناسلی را با جزئیات بررسی کنیم:

داروهای موضعی

داروهای موضعی اغلب اولین خط درمان زگیل تناسلی در نواحی خارجی بدن هستند. آنها را میتوان مستقیماً در ناحیه آسیب دیده اعمال کرد. عملکرد درمانی این داروها از بین بردن و حذف زگیل های تناسلی از روی پوست است.

پماد ایمیکیمود

پماد ایمیکیمود یک داروی موضعی است که سیستم ایمنی را برای مبارزه با HPV و از بین بردن زگیل ها تحریک میکند.

ایمیکیمود - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
ایمیکیمود – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

پماد معمولاً هنگام خواب، سه بار در هفته تا 16 هفته یا هر شب تا 8 هفته بسته به میزان پاسخدهی تجویز شده استفاده میشود.

تماس جنسی در حالی که کرم روی پوست است توصیه نمیشود، زیرا ممکن است کاندوم و دیافراگم را ضعیف کند.

ژل پودوفیلوکس

ژل پودوفیلوکس یک داروی موضعی است که با از بین بردن و حذف زگیل ها عمل میکند. معمولاً دو بار در روز به مدت 3 روز متوالی و به دنبال آن 4 روز بدون درمان روی زگیل ها استفاده میشود.

پودوفیلوکس - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
پودوفیلوکس – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

این چرخه را میتوان تا 4 هفته یا طبق دستور دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی زنان مشهد تکرار کرد.

پماد سینکاتچین

پماد سینکاتچین از عصاره چای سبز گرفته شده است و به طور مستقیم روی زگیل ها سه بار در روز تا 16 هفته استفاده میشود.

سینکاتچینن - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
سینکاتچینن – دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

پماد سینکاتچین میتواند یک گزینه موثر برای زگیل تناسلی خارجی باشد، اما ممکن است باعث تحریک موضعی شود و نباید به صورت داخلی یا روی زخم های باز استفاده شود.

روش های جراحی

در مواردی که داروهای موضعی موثر یا مناسب نیستند، ممکن است اقدامات جراحی برای حذف فیزیکی زگیل های تناسلی توصیه شود. این روش ها شامل برداشتن فیزیکی زگیل ها است.

کرایوتراپی یا سرما درمانی

کرایوتراپی یا انجماد درمانی، یک روش جراحی رایج است که برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده میشود.

در صورت وجود زگیل های متعدد یا بزرگ میتوان از بی حسی موضعی استفاده کرد. کرایوتراپی نرخ پاسخ بالایی دارد و نکته مثبت کرایوتراپی این است که میتوان آن را با خیال راحت در دوران بارداری انجام داد.

برداشتن جراحی

برداشتن جراحی شامل برداشتن فیزیکی زگیل ها با استفاده از چاقوی جراحی یا قیچی جراحی است.

الکتروسرجری

الکتروسرجری روشی است که شامل سوزاندن بافت زگیل تناسلی با جریان الکتریکی و سپس تراشیدن آن با کورت است. این درمان ترکیبی میتواند برای زگیل های کوچک یا مقاوم موثر باشد.

درمان با لیزر دی اکسید کربن

درمان لیزر دی اکسید کربن برای زگیل تناسلی گسترده یا عود کننده استفاده میشود. باید به این نکته اشاره کرد که درمان زگیل تناسلی با لیزر در حال حاضر بهترین و موثرترین روش درمانی برای زگیل تناسلی است.

لیزر زگیل تناسلی نرخ پاکسازی بسیار بالایی دارد و با حذف و پاکسازی کامل پوست از زگیل تناسلی و حتی HPV احتمال عود مجدد بسیار کمی را هم در پی دارد.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد با استفاده از لیزر برای درمان زگیل تناسلی شما بانوان عزیز، با درصد درمانی بسیار بالایی فرآیند درمانی زگیل های تناسلی را برای شما انجام میدهند.

انعقاد مادون قرمز

انعقاد مادون قرمز از نور مادون قرمز برای رساندن گرما به زگیل های تناسلی استفاده میکند که باعث نکروز بافت زگیل و حذف آنها میشود.

این درمان تقریباً 80 درصد موفقیت دارد و می‌تواند گزینه‌ای برای موارد خاصی از زگیل تناسلی باشد. اما در حاضر در مقایسه با سایر روش های درمانی از این روش بسیار کمتر استفاده میشود.

درمان های خانگی و ملاحظات اضافی

در حالی که درمان های پزشکی معمولاً رویکرد توصیه شده برای درمان زگیل تناسلی هستند، برخی از درمان های خانگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت باعث تسکین زگیل های تناسلی شوند یا به روند بهبودی کمک کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که این داروها از نظر علمی برای درمان زگیل تناسلی ثابت نشده اند. تاکید میشود درمان های پزشکی زیر نظر بهترین متخصص زگیل تناسلی برای کسب بهترین نتیجه درمانی انجام شود و از خود درمانی پرهیز کنید.

برخی از درمان های خانگی رایج عبارتند از:

  • استفاده از سرکه سیب روی زگیل
  • استفاده موضعی از روغن درخت چای
  • استفاده از ژل آلوئه ورا برای تسکین ناحیه آسیب دیده

قبل از اقدام به هر گونه درمان خانگی برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی آنها ضروری است که با دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد مشورت کنید. علاوه بر این، افراد باردار به دلیل خطرات احتمالی برای جنین، باید از برخی گزینه های درمانی مانند ژل پودوفیلوکس و برداشتن جراحی اجتناب کنند.

پیشگیری و واکسیناسیون زگیل تناسلی

پیشگیری از انتقال HPV در کاهش خطر ابتلا به زگیل تناسلی و سایر شرایط مرتبط با HPV ضروری است.

انجام رابطه جنسی ایمن، از جمله استفاده مداوم از کاندوم و محدود کردن تعداد شرکای جنسی، میتواند به کاهش خطر انتقال HPV کمک کند.

واکسیناسیون همچنین یک اقدام موثر در پیشگیری از برخی عفونت هایHPV  است.

واکسیناسیون HPV

واکسیناسیون علیه HPV برای مردان و زنان برای محافظت در برابر بیماری های مرتبط با HPV از جمله زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم توصیه میشود.

واکسن HPV  9 ظرفیتی (گارداسیل 9) موجود است و زیرگروه های HPV 6 ، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 را پوشش میدهد.

میزان توصیه شده استفاده سه دوز برای افراد 15 تا 45 ساله است. با دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد صحبت کنید تا مناسب ترین برنامه واکسیناسیون را برای شما تعیین کند.

زگیل تناسلی میتواند یک وضعیت ناراحت کننده باشد، اما با طیف وسیعی از گزینه های درمانی در دسترس، مدیریت موثر و از بین بردن آن امکان پذیر است. چه از طریق داروهای موضعی، روش های جراحی یا درمان های خانگی.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد میتوانند یک برنامه درمانی زگیل تناسلی را بر اساس نیازها و ترجیحات شما تنظیم کنند.

علاوه بر این، انجام رابطه جنسی ایمن و در نظر گرفتن واکسیناسیون HPV میتواند به پیشگیری از زگیل تناسلی و سایر شرایط مرتبط با HPV کمک کند.

اگر مشکوک به زگیل تناسلی هستید یا هر گونه نگرانی دارید، در مشورت با دکتر دیانا حسینی برای تشخیص مناسب و راهنمایی در مورد مناسب ترین رویکرد درمانی تردید نکنید.

از دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد میپرسیم:

چگونه به زگیل تناسلی مبتلا میشویم؟

اگر دهان یا اندام تناسلی با دستگاه تناسلی فردی که به HPV آلوده است تماس داشته باشد، ممکن است به HPV مبتلا شوید. این اتفاق عمدتاً از طریق رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی رخ میدهد.

اما HPV از راه های دیگری هم میتواند به شما منتقل شود، مانند تماس نزدیک تناسلی به تناسلی، حتی بدون داشتن رابطه جنسی.

افرادی که شرکای جنسی زیادی داشته اند، احتمال بیشتری وجود دارد که به عفونت HPV مبتلا شوند.

ابتلا به HPV همیشه علامت دار نیست، به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا به HPV نمیدانند که به این عفونت مبتلا هستند. به همین دلیل به راحتی ممکن است HPV را به شرکای جنسی خود بدون اینکه متوجه شوند سرایت دهند.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد تا کسب بهترین نتیجه درمان زگیل تناسلی در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد در کنار شما خواهند بود.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد
دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد

نظر بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد درباره علائم عفونت زگیل تناسلی؟

برخی از انواع HPV باعث ایجاد ضایعه های پوستی زگیل تناسلی میشوند. اما بسیاری از افراد هنگامی که به ویروس زگیل تناسلی آلوده میشوند هیچ علامتی ندارند. و اغلب، زگیل تناسلی خود به خود بهبود مییابد.

اما در برخی افراد هم این اتفاق نمی افتد و ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد مشکلاتی مانند سرطان شود که در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانیم :

درمان قطعی زگیل تناسلی در مشهد با لیزر

زگیل تناسلی برای ما چه خطراتی دارد؟

از دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد برای شما از خطرات ابتلا به زگیل تناسلی پرسیدیم ، افرادی که طولانی مدت به زگیل تناسلی مبتلا بوده اند شانس بیشتری برای ابتلا به سایر مشکلات سلامتی دارند.

انواع مختلف زگیل تناسلی میتواند مشکلات مختلفی برای ما ایجاد کند که برخی از آنها میتوانند جدی باشند.

مثلا:

  • زگیل تناسلی در اندام تناسلی میتواند باعث سرطان دهانه رحم ، سرطان واژن یا سرطان آلت تناسلی شود. انواع دیگر ویروس زگیل تناسلی میتواند باعث ایجاد ضایعات پوستی زگیل تناسلی شود.
  • زگیل تناسلی در اطراف مقعد میتواند باعث سرطان مقعد شود.
  • زگیل تناسلی در دهان و گلو میتواند باعث سرطان دهان و گلو شود ،این مشکلات معمولاً سال ها پس از اولین بار ابتلا به این بیماری رخ میدهد.

آیا آزمایشی برای HPV ( زگیل تناسلی ) وجود دارد؟

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم به شما میگویند که به زگیل تناسلی مبتلا شده اید یا نه.

البته لزوما ویروسی که شما به آن مبتلا شده اید حتما همان نوعی نیست که میتواند منجر به سرطان شود. ممکن است شما به انواع خوش خیم و کم خطر تر HPV مبتلا شده باشید.

دکتر دیانا حسینی توصیه میکنند که بانوان برای سرطان دهانه رحم غربالگری شوند.

در بیشتر موارد این غربالگری شامل انجام منظم تست پاپ اسمیر از سن 21 سالگی است. میتوان در زمان غربالگری تست ویروس زگیل تناسلی را هم انجام داد.

گاهی اوقات، آزمایش ویروس زگیل تناسلی به تنهایی برای غربالگری سرطان دهانه رحم استفاده میشود.

نکته مهم اینجاست که در 2 مورد آزمایشی برای تست HPV نداریم ، مورد اول تست HPV در مردان و مورد دوم تست HPV در دهان یا گلو است.

چطور زگیل تناسلی را درمان کنیم ؟

در حال حاضر داروی خاصی برای درمان زگیل تناسلی نداریم. در حقیقت اگر حس کردید که ممکن است به ویروس زگیل تناسلی مبتلا شده باشید به دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد مراجعه کنید.

با بررسی و معاینه دقیق مبتلا بودن یا نبودن شما به زگیل تناسلی مشخص میشود و در صورت ابتلا مراحل درمان را زیر نظر ایشان شروع نمایید . دکتر دیانا حسینی تا کسب بهترین نتیجه درمان و بازگشت سلامتی در کنار شما خواهند بود.

چطور به زگیل تناسلی مبتلا نشویم ؟

برای اکثر افراد، بهترین راه برای محافظت در برابر ویروس زگیل تناسلی ،دریافت واکسن HPV است. واکسن زگیل تناسلی زمانی بیشترین تاثیر محافظتی خود را ایجاد میکند که قبل از ابتلای شما به زگیل تناسلی آنرا تزریق کنید.

به همین دلیل است که دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد دریافت آن را در سنین پایین توصیه میکنند. ایشان توصیه میکنند که کودکان از سن 11 تا 12 سالگی میتوانند این واکسن را دریافت کنند.

اما میتوان واکسن زگیل تناسلی را از سن 9 سالگی و تا 26 سالگی تزریق کرد. در برخی موارد، این واکسن ممکن است به افراد مسن نیز کمک کند.

نظر بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد درباره واکسن زگیل تناسلی

واکسن زگیل تناسلی در پیشگیری از ابتلا به ویروس های زگیل تناسلی که میتوانند باعث سرطان دهانه رحم و واژن شوند بسیار خوب است.

این واکسن خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان که توسط ویروس زگیل تناسلی ایجاد میشود را هم کاهش میدهد.

واکسن HPV همچنین در پیشگیری از انواع ویروس زگیل تناسلی که باعث ایجاد ضایعات پوستی زگیل تناسلی میشوند بسیار موثر است.

واکسن های زگیل تناسلی در برابر تمام انواع این ویروس ها شما را محافظت نمیکند به همین دلیل در برخی موارد افرادی که واکسن زده اند هم به زگیل تناسلی مبتلا میشوند.

اما همچنان بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به ویروس زگیل تناسلی واکسن است.

آیا کاندوم از ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری میکند ؟

کاندوم نمیتواند شما را به طور صددرصد دربرابر زگیل تناسلی محافظت کند. دلیلش این است که ویروس زگیل تناسلی میتواند روی پوستی که با کاندوم پوشانده نشده زندگی کند.

اما کاندوم هنوز هم راه مهمی برای محافظت از شما در برابر سایر بیماری هایی است که از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند.

البته مطالعات جدید نشان داده است که کاندوم در برابر محافظت شما از ویروس زگیل تناسلی بی تاثیر نیست. در نتیجه بهتر این است که در هر حال از کاندوم استفاده کنید.

شرایط تشخیص زگیل تناسلی

از لحاظ بالینی فقط با آزمایش نمونه های دهانه رحم و نمونه های سرطان دهان و گلو میتوان زگیل تناسلی را تشخیص داد. اگرچه آزمایش ویروس زگیل تناسلی از بقیه قسمت های بدن برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته.

در سطح جهانی ویروس زگیل تناسلی ناحیه مقعد و واژن شایع ترین عفونت مقاربتی است.

اوج شیوع ویروس زگیل تناسلی معمولاً در دهه اول پس از شروع فعالیت جنسی فرد رخ میدهد.

شیوع جهانی ابتلا به زگیل تناسلی در بین زنان تقریباً 10 درصد است و ویروس زگیل تناسلی نوع 16 شایع‌ترین نوع پرخطر HPV است.

زگیل تناسلی در ناحیه آلت تناسلی در بین مردان بسیار شایع است و زگیل تناسلی ناحیه مقعد در بین زنان و مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند شایع است.

مانند سایر عفونت های مقاربتی، افرادی که دارای شریک جنسی متعدد هستند در مقایسه با افرادی که در یک رابطه تک همسری هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند.

همچنین افرادی که شریک جنسی جدید دارند نسبت به افرادی که یک شریک جنسی طولانی مدت دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

شیوع زگیل تناسلی ناحیه دهان و گلو در مردان بیشتر از زنان است، اما در کل کمتر از زگیل تناسلی واژن و مقعد رخ میدهد.

انجام گسترده و به موقع واکسن زگیل تناسلی در نوجوانان و بزرگسالان جوان باعث کاهش احتمال ابتلا به زگیل تناسلی و همچنین بیماری های مرتبط با آن میشود.

جمع بندی نکات این مقاله همراه با دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد :

  • ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) ویروس های DNA دو رشته ای هستند که فقط انسان ها را آلوده میکنند.
  • بیش از 200 نوع ویروس زگیل تناسلی وجود دارد که از نظر بیماری زایی متفاوت هستند.
  • ویروس زگیل تناسلی میتواند از یک سطح پوستی به سطح پوستی دیگر منتقل شود.
  • اکثر زگیل های تناسلی معمولاً در عرض 12 ماه برطرف میشوند. با این حال، مبتلا شدن به انواع پرخطر ویروس زگیل تناسلی میتواند خطر ضایعات پیش سرطانی یا سرطانی را افزایش دهد.
  • ویروس زگیل تناسلی عامل اصلی سرطان دهانه رحم است. به عنوان مثال ویروس زگیل تناسلی نوع 16 تقریباً 50 درصد از سرطان های مهاجم دهانه رحم و نوع 18 تقریبا 20 درصد را تشکیل میدهند.

4 نکته برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد

بیماریهای مرتبط با HPV ( زگیل تناسلی ) در زنان

زگیل تناسلی که از ویروس HPV ایجاد میشود شایع ترین بیماری مقاربتی در جهان است. با توجه به انتقال سریع این بیماری از راه رابطه جنسی در بین بانوان هم این بیماری شیوع فراوانی دارد.

مبتلا شدن به ویروس HPV علاوه بر این که باعث ایجاد بیماری زگیل تناسلی میشود ممکن است با بیماری های دیگری هم ارتباط داشته باشد.

در این قسمت همراه با دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص HPV زنان مشهد، بیماری های همراه و مرتبط با HPV ( زگیل تناسلی ) در زنان را برای شما توضیح خواهیم داد و ارتباط بین آنها را بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا میخواهیم 4 نکته ی مهم را برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد برای شما بانوان عزیز مشهدی بازگو کنیم :

4 نکته برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد - دکتر دیانا حسینی
4 نکته برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد – دکتر دیانا حسینی
  1. مناسب ترین گزینه جهت درمان HPV برای بانوان، متخصصین زنانی هستند که دارای مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی باشند .
  2. برخی از انواع پر خطر HPV باعث ابتلای شما به سرطان های مختلف میشوند. به همین دلیل و بر اساس نکته اولی که ذکر کردیم ، باز هم بهترین متخصص HPV زنان مشهد، متخصصین زنانی هستند که دارای فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی باشند.
  3. برخی از انواع HPV شما را به سرطان دهانه رحم مبتلا میکنند. بررسی بدخیمی های دهانه رحم با دستگاه کلپوسکوپی انجام میشود که کار با این دستگاه در تخصص و توانایی متخصصین زنانی است که دارای مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ انکولوژی یا همان سرطان شناسی باشند. پس باز هم بهترین انتخاب برای شما بانوان عزیز به عنوان بهترین متخصص HPV زنان مشهد پزشکان متخصص زنانی هستند که دارای مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی باشند .
  4. نکته چهارم و آخرین نکته برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد این که بیماری HPV یک بیماری عفونی است . به همین دلیل رعایت تمام اصول استریلیته و بهداشتی در تمام مراحل درمانی از معاینه تا حذف زگیل ها بسیار مهم است . عدم رعایت این نکته مهم ممکن است برای سلامتی شما مشکل ساز شود.
  5. دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد
    دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد

به عنوان نتیجه گیری از نکات گفته شده برای انتخاب بهترین متخصص HPV زنان مشهد ، دکتر دیانا حسینی متخصص زنان و فوق تخصص سرطان شناسی زنان بهترین انتخاب برای درمان HPV در مشهد هستند.

در کلینیک درمان زگیل تناسلی دکتر دیانا حسینی دستگاه های مختلف مانند لیزر ، الکتروسرجری ، پلاسما تراپی ، کرایوتراپی ، کلپوسکوپی و … برای درمان و بررسی HPV و زگیل تناسلی در کنار هم و در خدمت سلامت شما بانوان عزیز هستند.

شایع ترین انواع ویروس HPV در جهان

در  ابتدای صحبت به شایع ترین انواع HPV در سراسر جهان خواهیم پرداخت.  انواع 16 و 18 شایع ترین انواع HPV اند که هر دو با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند.

با این حال، به نظر میرسد تنوع جغرافیایی در توزیع ژنوتیپ های HPV وجود دارد. به عنوان مثال، در یک مطالعه که در مورد شیوع HPV در 11 کشور که شامل بیش از 15000 زن فعال جنسی با بافت دهانه رحم نرمال بود،

زنان اروپایی مبتلا به عفونت HPV در مقایسه با کشورهای جنوب صحرای آفریقا احتمال بیشتری داشت که به HPV نوع 16 مبتلا شوند.

در مطالعه ای دیگر که روی 1275 زن 12 تا 24 ساله که به مراکز خدمات بهداشتی در اوگاندا مراجعه کرده بودند، شیوع عفونت های HPV و HIV به ترتیب 75 و 9 درصد بود ( در این مقاله به طور مفصل به ارتباط بین ایدز و زگیل تناسلی پرداخته ایم ).

در میان انواع پرخطر، شایع ترین نوع HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی نوع 52 (13 درصد)، 51 (12 درصد)، 18 (11 درصد) و 16 (11 درصد) بوده است .

مطالعه‌ ای که بر روی 2185 زن فعال جنسی در دانشگاه‌های بریتانیا انجام شد، شیوع عفونت پرخطر HPV تقریبا 19 درصد بود .

در میان افراد مبتلا به عفونت HPV پرخطر، HPV نوع 16 تنها شایع ترین نوع شناسایی شده بود، اما بیشتر زنان حداقل به یک نوع غیر 16 و غیر 18 HPV آلوده بودند.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص HPV زنان مشهد شایع ترین انواع ویروس پاپیلومای انسانی را برای شما شرح دادند و در ادامه به بیماری های مرتبط با ویروس HPV خواهیم پرداخت .

ارتباط HPV ( زگیل تناسلی ) با سرطان فرج و واژن زنان :

سرطان فرج و واژن زنان در سطح جهانی زیاد شایع نیست . برخلاف سرطان دهانه رحم، همه سرطان های دستگاه تناسلی خارجی با عفونت HPV مرتبط نیستند .

انواع 16 و 18 HPV تقریباً 35 تا 77 درصد از سرطان فرج و واژن زنان با HPV مثبت، 75 تا 80 درصد از ضایعات پیش سرطانی فرج و واژن زنان با HPV مثبت و 60 درصد از سرطان واژن با HPV مثبت و ضایعات پیش سرطانی واژن را ایجاد میکنند .

برخلاف سرطان‌ های با HPV منفی دستگاه تناسلی خارجی، سرطان‌ های فرج مرتبط با HPV در سنین پایین‌تر رخ میدهند .

سرطان های واژن مرتبط با HPV ویژگی های مشابهی دارند، اما به طور کلی، عامل اصلی ایجاد سرطان واژن HPV است .

بیماریهای مرتبط با HPV ( زگیل تناسلی ) در زنان - بهترین متخصص HPV زنان مشهد - دکتر دیانا حسینی
بیماریهای مرتبط با HPV ( زگیل تناسلی ) در زنان – بهترین متخصص HPV زنان مشهد – دکتر دیانا حسینی

ارتباط HPV ( زگیل تناسلی ) با عفونت های تناسلی زنان :

طبق مطالعات انجام شده در سال 2023، عفونت HPV آنوژنیتال در زنان جوان فعال از نظر جنسی شایع است، با شیوع تخمینی 20 میلیون عفونت و بروز سالانه 5.5 میلیون عفونت .

معرفی واکسیناسیون HPV با کاهش شیوع و بروز HPV همراه بوده است. دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص HPV زنان مشهد شما را در خصوص نحوه و زمان صحیح تزریق واکسن HPV راهنمایی خواهند کرد.

شیوع عفونت HPV تناسلی در ایالات متحده توسط بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) ارزیابی شده است. زنان شرکت کننده در این آزمایش برای تست دی ان آ HPV سواب های واژن را ارسال میکنند.

بین سال‌ های 2013 و 2014، شیوع در بین زنان 18 تا 59 ساله 40 درصد برای همه انواع HPV و 20 درصد برای انواع HPV پرخطر بود . در یک بررسی قبلی NHANES در دوران پیش از واکسن که شامل 2603 زن 14 تا 59 ساله بود،

30 درصد شواهد سرولوژیکی عفونت قبلی با یکی از هفت نوع پرخطر HPV موجود در واکسن 9 ظرفیتی داشتند .

تصور میشود که این نسبت میزان واقعی بیماری را کمتر گزارش کرده است، زیرا عفونت طبیعی همیشه منجر به سطوح قابل تشخیص آنتی‌ بادی نمیشود، که علاوه بر این ممکن است با افزایش سن کاهش یابد.

علاوه بر این، اینها فقط تخمین های شیوع نقطه ای هستند. خطر ابتلا به عفونت HPV تناسلی در طول زندگی بسیار بیشتر است.

بروز عفونت HPV نیز در میان زنان جوان فعال از نظر جنسی بلافاصله پس از شروع فعالیت جنسی آنها زیاد است .

یک مطالعه بر روی دانشجویان زن کالج، 29 درصد بروز تجمعی یک ساله عفونت HPV را پس از اولین شریک جنسی مرد گزارش کرد. این میزان پس از سه سال به 50 درصد افزایش یافت .

بسیاری از زنان جوان فعال از نظر جنسی دارای عفونت های متوالی با انواع مختلف سرطان زای HPV هستند. این عفونت ها معمولاً به صورت گذرا شناسایی میشوند، اگرچه اغلب تغییرات سیتولوژیک برگشت پذیر ایجاد میکنند.

ارتباط تفاوت نژادی و ابتلا به زگیل تناسلی

ممکن است تفاوت های نژادی در نوع و میزان ابتلا به HPV در بین زنان تاثیر داشته باشد . این تفاوت ها با یافته های یک مطالعه طولی روی 467 زن نشان داده شد.

شیوع کلی عفونت HPV بین زنان سیاه‌ پوست و سفیدپوست مشابه بود، اما زنان سیاه‌ پوست با درصد بیشتری به انواع پرخطر HPV مبتلا شدند.

دو سال پس از شروع ابتلا به نوع پرخطر HPV، همچنان تعداد بیشتری از زنان سیاه پوست به ویروس زگیل تناسلی مبتلا بودند (56 در مقابل 24 درصد از زنان سفید پوست).

این یافته ها ممکن است تا حدی میزان بالاتر بروز سرطان دهانه رحم را در زنان سیاه پوست توضیح دهد.

در سراسر جهان – یک متاآنالیز مطالعاتی شامل بیش از 150000 زن با سیتولوژی طبیعی دهانه رحم نشان داد که شیوع نقطه‌ ای HPV در سراسر جهان تقریباً 10 درصد است .

بالاترین شیوع منطقه ای در آفریقا بود، جایی که 22 درصد از زنان شواهدی از عفونت HPV داشتند.

ارتباط HPV ( زگیل تناسلی ) و سن و سال در زنان :

شیوع عفونت HPV دهانه رحم پس از 25 سالگی به شدت در زنان کاهش مییابد. در برخی از جمعیت ها پس از یائسگی ابتلا به عفونت  HPV اوج میگیرد.

در چین و آفریقا، شیوع HPV در تمام سنین به طور یکنواخت بالا باقی میماند . علت این امر ناشناخته است.

در میان زنان مسن‌ تر، شیوع تشخیص HPV ممکن است به ماندگاری یا فعال شدن مجدد عفونت قبلی مرتبط باشد تا عفونت‌ های جدید. در گروهی متشکل از بیش از 800 زن 35 تا 60 ساله،

خطر قابل انتساب برای تشخیص HPV پرخطر مرتبط با سابقه بیش از پنج شریک جنسی مادام العمر، بیشتر از خطر مرتبط با شریک جنسی جدید در بین زنان بالای 50 سال بود.

در مقابل، در بین زنان 35 تا 49 ساله، خطرات مربوط به طول عمر و شرکای جنسی اخیر یکسان بود (28 درصد).

اینکه این نشان‌ دهنده فعال‌ سازی مجدد عفونت در زنان مسن‌ تر است، تنها یک تفسیر از داده‌ ها است، اما سؤالات مهمی در مورد علت و اهمیت فعال‌ سازی مجدد HPV ایجاد میکند .

در زنان مبتلا به HIV فعال سازی مجدد ویروس زگیل تناسلی به عنوان منبع اصلی عفونت HPV جدید شناسایی شده است.

ارتباط HPV ( زگیل تناسلی ) با عفونت مقعدی :

مطالعات عفونت HPV مقعدی در زنان نشان میدهد که بسیار شایعتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور میشد. در مطالعات زنان با شرایط پرخطر، از جمله زنان مبتلا به HIV و زنان با سابقه کار جنسی تجاری یا مصرف مواد مخدر تزریقی،

عفونت HPV مقعدی شایع‌ تر از عفونت HPV دهانه رحم است. در مطالعات زنان با شرایط کم خطر، شیوع و بروز عفونت HPV مقعدی مشابه عفونت HPV دهانه رحم است.

مطالعات علمی نشان داده اند که ابتلا به عفونت HPV دهانه رحم، احتمالا باعث این میشود که در آینده به عفونت HPV ناحیه مقعد مبتلا شوید.

با مراجعه به دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص HPV زنان مشهد و انجام بررسی دقیق ابتلا به زگیل تناسلی مقعدی اطمینان حاصل کنید.

در یک بررسی سیستماتیک شامل بیش از 13000 زن با نمونه‌ های جفت گردن رحم و مقعد، رابطه قوی بین عفونت HPV دهانه رحم و عفونت HPV مقعدی وجود داشت.

زنان با سابقه ضایعات داخل اپیتلیال سنگفرشی یا سرطانی با درجه بالا در دهانه رحم نیز در معرض خطر ابتلا به عفونت HPV مقعدی و بیماری های مرتبط با HPV هستند.

با وجود این که عفونت ویروس زگیل تناسلی ناحیه مقعد در بین زنان شایع است اما این عفونت ها اغلب گذرا هستند.

در مطالعه‌ ای بر روی 431 زن فعال جنسی، که نیمی از آنها عفونت های HPV مقعدی داشتند، بیش از 58 درصد در طی 15 ماه پیگیری و درمان باعث منفی شدن تست دی ان آ HPV در آنها شد.

این مشاهدات ممکن است به توضیح اینکه چرا بروز سرطان مقعد بسیار کمتر از سرطان دهانه رحم است کمک کند.

تاثیر زگیل تناسلی بر عوامل خطر عفونت :

از دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص HPV زنان مشهد درباره عوامل ایجاد خطر زگیل تناسلی سوال پرسیدیم.

عفونت های HPV تناسلی و دهانه رحم عمدتاً از طریق تماس تناسلی- تناسلی یا مقعدی- تناسلی منتقل میشوند.

ثابت ترین عامل پیش بینی کننده عفونت HPV تناسلی، فعالیت جنسی بوده است. بیشتر مطالعات در زنان جوان انجام شده که در آنها یافته های زیر ذکر شده است:

  • خطر ابتلا به عفونت HPV گردن رحم در زنان به طور مستقیم با تعداد شرکای جنسی مرد و با تعداد شرکای جنسی زن در شریک جنسی مرد مرتبط است.
  • مانند سایر عفونت های مقاربتی، رابطه جنسی با یک شریک جدید یک عامل خطر قوی تر از رابطه جنسی با یک شریک طولانی مدت است.

به عنوان مثال، در یک مطالعه کوهورت آینده نگر بر روی زنان جوان در سانفرانسیسکو، خطر نسبی 1 به 10 برای هر شریک جدید در ماه بود.

  • هر دو مقاربت واژینال و مقعدی از عوامل خطر اصلی عفونت HPV هستند.
  • اگرچه دخول کامل برای انتقال بیماری لازم نیست، اما شیوع عفونت HPV در بین دختران باکره بسیار کمتر است (4 در مقابل 22 درصد در زنان فعال جنسی در گزارشی از سوئد).
  • مطالعه ای بر روی دختران نوجوانی که سابقه فعالیت جنسی نداشتند انجام شد. که عفونت HPV تناسلی در 8 درصد آنها مشاهده شد. دلیل این اتفاق ممکن است فعالیت جنسی گزارش نشده باشد.

ارتباط رابطه جنسی مقعدی و انتشار زگیل تناسلی :

رابطه جنسی مقعدی احتمالاً از مهمترین دلایل انتشار HPV به داخل کانال مقعدی است. ممکن است انواع دیگر تماس مانند انتشار از طریق انگشتان یا وسایل جنسی، یا از سایر اندام های تناسلی آلوده به HPV در انتقال نقش داشته باشد.

در یک مطالعه در استرالیا، عفونت HPV مقعدی با پاک کردن پس از توالت از جلو به عقب مرتبط بود، که نشان میدهد که گسترش مستقیم HPV از یک ناحیه تناسلی به ناحیه تناسلی دیگر از طریق پاک کردن میتواند علت برخی موارد عفونت HPV مقعدی باشد که با مقاربت مقعدی مرتبط نیست.

علاوه بر این، در میان زوج های دگرجنسگرا، انتقال زن به مرد ممکن است با درصد بالاتری نسبت به انتقال مرد به زن رخ دهد.

در چندین مطالعه بر روی زنان، وجود آنتی بادی های ضد HPV مشاهده شد که این موضوع نشان دهنده ابتلا به عفونت قبلی است.

ابتلا به عفونت HPV در گذشته با کاهش خطر عفونت بعدی با HPV از همان نوع، به‌ویژه برای نوع 16 مرتبط بوده است.

که نشان دهنده احتمال ایجاد ایمنی به دنبال ابتلا به عفونت به طور طبیعی است . (شبیه کاری که واکسن ها میکنند)

با این حال، میزان و مدت چنین محافظتی ناشناخته است، و بسیاری از زنان به دنبال عفونت، آنتی بادی ایجاد نمیکنند.

ارتباط استفاده صحیح و مداوم از کاندوم بر زگیل تناسلی

استفاده صحیح و مداوم از کاندوم خطر عفونت HPV را کاهش میدهد. با این حال، کاندوم به طور کامل از انتقال HPV جلوگیری نمیکند زیرا ویروس از طریق تماس پوست به پوست پخش میشود.

استفاده از دستگاه داخل رحمی با خطر کمتر سرطان دهانه رحم همراه بوده است. به نظر نمیرسد که نقشی در بیماری یا پاکسازی عفونت HPV تناسلی داشته باشد.

(برای مطالعه بیشتر : تاثیر کاندوم بر انتقال زگیل تناسلی )

ارتباط HPV ( زگیل تناسلی ) با سرطان دهانه رحم :

در سرتاسر جهان، سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان است. به طور میانگین 530000 مورد سرطان مهاجم دهانه رحم و 260000 مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم در سال اتفاق میافتد. .

شواهدی که HPV را به سرطان دهانه رحم مرتبط میکند، گسترده است. تقریباً تمام موارد سرطان دهانه رحم ب عفونت HPV در ارتباط هستند.

به طوری که ویروس پاپیلومای انسانی نوع 16 تقریباً 50 درصد موارد و نوع 18 عامل 20 درصد از سرطانهای دهانه رحم بوده است.

تقریبا انواع ویروس پاپیلومای انسانی 31، 33، 45، 52 و 58 باعث ایجاد 19 درصد از سرطان های دهانه رحم میشوند.

برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوط به بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد میتوانید در خصوص ویروس پاپیلومای انسانی و سرطان دهانه رحم مطالعه کنید. )

5 نکته برای انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد

بیماری های مرتبط با HPV (زگیل تناسلی) در زنان و مردان

زگیل های تناسلی که عامل ایجاد آنها انواع متخلف ویروس HPV هستند، یک بیماری مشترک بین زنان و مردان است. هم مردان و هم زنان از مشکلات ایجاد شده توسط ویروس HPV رنج میبرند.

ضایعات پوستی به شکل زگیل و همچنین ایجاد سرطان های مختلف در هر دو گروه زنان و مردان ممکن است ایجاد شود.

دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد در خصوص بیماری های مرتبط با زگیل تناسلی در زنان و مردان با شما صحبت خواهند کرد.

5 نکته برای انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد - دکتر دیانا حسینی
5 نکته برای انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد – دکتر دیانا حسینی

قبل ازین که وارد مبحث اصلی که بیماری های مرتبط با زگیل تناسلی و HPV در زنان و مردان است شویم بگذارید 5 دلیل برای انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد را به شما بگوییم.

در حقیقت منظور این است که اگر دچار زگیل تناسلی شدید برای انتخاب بهترین پزشک در مشهد و شروع فرآیند درمانی دنبال چه نکاتی باشید و به چه مسائلی دقت کنید.

  1. اولین نکته این که متخصصین زنانی که دارای مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی هستند بهترین گزینه برای شما بانوان عزیز جهت درمان زگیل های تناسلی اند .
  2. نکته دوم این که با توجه به این که برخی از انواع پر خطر HPV توانایی این را دارند که در آینده شما را به سرطان های مختلف مبتلا کنند در نتیجه باز هم بهترین انتخاب برای شما بانوان عزیز متخصصین زنانی هستند که دارای فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی باشند.
  3. نکته سومی این که همانطور که در نکته دوم هم گفتیم بعضی از انواع HPV توانایی این را دارند که شما را در آینده به سرطان های مختلفی مبتلا کنند که یکی از انواع شایع و خطرناک این سرطان ها سرطان دهانه رحم است که برای بررسی دقیق تر این ناحیه از دستگاه کلپوسکوپ استفاده میشود. انجام فرآیند کلپوسکوپی در حیطه دانش متخصصین زنانی است که دارای مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ سرطان شناسی یا همان انکولوژی باشند.
  4. نکته چهارم  رعایت تمام اصول استریلیته و بهداشتی در تمام مراحل درمانی از معاینه تا حذف زگیل هاست. عدم رعایت این نکته مهم ممکن است برای سلامتی شما مشکل ساز شود.
  5. نکته پنجم وجود دستگاه ها و روش های درمانی به روز و مختلف مانند لیزر، الکتروسرجری، پلاسما تراپی، کرایوتراپی و… در کنار یکدیگر است. در کلینیک فوق تخصصی دکتر دیانا حسینی تمام این دستگاه ها در کنار هم و در خدمت به بازگشت سلامتی شما هستند.
جمع بندی نکات انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد - دکتر دیانا حسینی
جمع بندی نکات انتخاب بهترین دکتر HPV مشهد – دکتر دیانا حسینی

در انتها برای جمع بندی نکات انتخاب بهتربن پزشک زگیل تناسلی مشهد :

دکتر دیانا حسینی متخصص زنان و زایمان، فوق تخصص سرطان های زنان و مسترکورس جراحی زیبایی زنان از آکادمی جراحی زیبایی آمریکا بهترین گزینه در مشهد برای درمان زگیل تناسلی و بیماری های مرتبط با HPV در شما بانوان عزیز هستند.

ارتباط HPV با زگیل های غیر تناسلی :

زگیل های غیر تناسلی در زنان و مردان - بهترین دکتر HPV مشهد - دکتر دیانا حسینی
زگیل های غیر تناسلی در زنان و مردان – بهترین دکتر HPV مشهد – دکتر دیانا حسینی

ویروس HPV از سطح پوست به سطح پوست سرایت میکند و عفونت های HPV جلدی در سراسر جمعیت عمومی گسترده است. زگیل در 10 درصد از کودکان رخ میدهد که بیشترین میزان بروز آن بین 12 تا 16 سالگی است .

زگیل های غیر تناسلی فقط به جمعیت کودکان محدود نمیشود. حدود 3.5 درصد از بزرگسالان در هر زمان به زگیل های غیر تناسلی مبتلا میشوند .

زگیل های معمولی تا 71 درصد از کل زگیل های پوستی را تشکیل میدهند و به دنبال آن زگیل های کف پا و زگیل های مسطح (به ترتیب 34 و 4 درصد) هستند. فرض بر این است که تماس شخصی نزدیک برای انتقال زگیل های پوستی اهمیت دارد .

ارتباط HPV با زگیل ناحیه تناسلی :

مطالعات مختلف در افراد فعال جنسی نشان میدهد که شیوع زگیل های تناسلی از 1 درصد در ایالات متحده تا تقریباً 10 درصد در کشورهای اسکاندیناوی است.

اوج شیوع زگیل تناسلی در افراد بین 17 تا 33 سال رخ میدهد و بیشترین شیوع در سنین 20 تا 24 سال است.

با مراجعه به موقع به دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد ، در صورت ابتلا به HPV و زگیل تناسلی از بهترین فرآیند درمانی بهره خواهید برد و سلامتی به شما باز خواهد گشت.

HPV انواع 6 و 11 تقریباً 90 درصد زگیل های تناسلی را ایجاد میکنند. در مطالعه ای بر روی 8800 زن که در دو گروه آزمایش واکسن HPV ثبت نام کرده بودند، تقریباً 3 درصد به زگیل تناسلی در طول چهار سال مبتلا شدند و اکثریت آن با عفونت HPV 6  یا 11 مرتبط بودند .

در کودکان، زگیل های تناسلی با انواع HPV که معمولاً از زگیل های معمولی جدا شده اند (نوع 1 و 2) همراه است.

ارتباط HPV (زگیل تناسلی) و سرطان مقعد :

علائم و نشانه های سرطان مقعد - بهترین دکتر HPV مشهد - دکتر دیانا حسینی
علائم و نشانه های سرطان مقعد – بهترین دکتر HPV مشهد – دکتر دیانا حسینی

سرطان مقعد در میان جمعیت عمومی جهان نسبتاً نادر است، اگرچه بروز آن در برخی از کشورهای پیشرفته از جمله ایالات متحده، افزایش یافته است .

انواع 16 و 18 HPV تقریباً 90 درصد از سرطان های مقعد و ضایعات پیش سرطانی مقعدی را ایجاد میکنند.

زنان بیشتر از مردان سرطان مقعد دارند، اگرچه بروز آن به ویژه در میان مردان همجنسگرایی که که با مردان رابطه جنسی دارند، به ویژه افراد مبتلا به HIV زیاد است . ( درباره زگیل تناسلی و سرطان مقعد اینجا بخوانید)

ارتباط HPV (زگیل تناسلی)  و سرطان دهان و گلو :

عفونت HPV در بیماری زایی سرطان دهان و گلو نقش دارد. سرطان های دهان و گلو مانند سرطان آلت تناسلی و فرج شامل دو دسته بیماری هستند:

  1. سرطان دهان و گلو مرتبط با HPV
  2. سرطان دهان و گلو غیر مرتبط با HPV

سرطان های دهان و گلو مرتبط با HPV عمدتاً در ناحیه دهان، گلو ، گردن،  پایه زبان و لوزه ایجاد میشوند . HPV همچنین با سرطان حنجره مرتبط است.

سرطان دهان و حلق مرتبط با HPV در جمعیت جوان تری نسبت به سرطان های غیر مرتبط با HPV رخ میدهد و با فعالیت های پر خطر جنسی مرتبط است .

سرطان های دهان و گلو که غیر مرتبط با HPV هستند عمدتاً با مصرف الکل و تنباکو ارتباط دارند و اغلب دارای جهش ژنتیکی ناحیه p53 هستند.

دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد در ادامه درباره میزان ابتلا به سرطان دهان و گلو بیشتر توضیح خواهند داد.

در ایالات متحده، بروز سرطان های دهان و گلو مرتبط با HPV در حال افزایش بوده و بروز سرطان های غیر مرتبط با HPV رو به کاهش است، به طوری که شیوع اولی اکنون از دومی بیشتر است .

در سال 2015، کارسینوم سلول سنگفرشی دهان و گلو شایع ترین سرطان مرتبط با HPV بود. مطالعه ای بر روی 130 بیمار مبتلا به سرطان سلول سنگفرشی دهان و گلو انجام شد.

در این مطالعه مشاهده شد که بدخیمی دهان و حلق با رفتارهای جنسی پرخطر، عفونت HPV دهان و حلق و مثبت شدن سرمی HPV  16 همراه بود.

اطلاعاتی در مورد سرطان دهان و گلو - دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد
اطلاعاتی در مورد سرطان دهان و گلو – دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد

آیا سرطان دهان و گلو، یک بیماری مقاربتی است ؟

مایکل داگلاس بازیگر آمریکایی با افشای این موضوع که در سال 2013 به دلیل انجام رابطه جنسی دهانی به سرطان گلو مبتلا شده بود، احتمالاً بسیاری از همنوعان خود را نگران کرد و در عین حال این واقعیت را پنهان کرد که او سیگاری بوده و مشروب هم مصرف میکرده است!

در ایالات متحده، تعداد سرطان‌های اوروفارنکس مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی در عرض پنج سال سه برابر شده است.

دکتر فیلیپ گورفه، از بخش جراحی سرطان های سر و گردن در انستیتو گوستاو روسی میگوید:، «در فرانسه مصرف دخانیات و الکل همچنان بالاست. سیگار و الکل عوامل خطرناک مبتلا شدن به سرطان دهلن و گلو هستند.

و به همین دلیل همچنان شاهد بخش بزرگی از سرطان های دهان و حلق هستیم. سرطان های دهان و گلو ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی در فرانسه تقریبا 27 تا 40 درصد کل سرطان هاست.

این مقدار در آمریکا 60 تا 80 درصد و در انگلیس 75 درصد کل سرطان هاست.

نظر پروفسور گارل از فرانسه در این باره این است که: «این امکان وجود دارد که سرطان‌های دهان و گلو مرتبط با رابطه جنسی دهانی و یا افزایش تعداد شرکای جنسی باشد. اما عاملی که باعث افزایش این خطر میشود در افرادی است که با تنباکو در ارتباط هستند!»

نظر پروفسور گارل در این باره این است که اگر فردی در ناحیه دهان و گلو به ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا باشد و همزمان هم سیگار و الکل مصرف کند ممکن است در سنین پایین ( در حدود سنین چهل سالگی ) هم به سرطان دهان و گلو مبتلا شود.

علائم سرطان دهان و گلو چیست ؟

درباره علائم سرطان دهان و گلو نظر دکتر Gorphe از فرانسه را برایتان بازگو میکنیم:

” علائم هشدار دهنده سرطان دهان و گلو کلاسیک و مشخص هستند. بیشتر اوقات، درد در گلو (آنژینی که طول میکشد) یا یک گانگلیون یا توده گردنی با اندازه غیرطبیعی و مداوم به شما هشدار میدهد که ممکن است یک مشکل جدی وجود داشته باشد. بنابراین، هر کس، حتی افراد جوان (چهل، پنجاه ساله)، که غدد لنفاوی متورم یا درد در ناحیه گلو دارند که پس از سه هفته از بین نرفته است، حتی اگر سیگاری نیستند یا  حتی اگر خیلی کم سیگار میکشند، باید برای مشورت به پزشک فوق تخصص انکولوژی مراجعه کنند.”

دکتر دیانا حسینی متخصص فوق تخصص انکولوژی در مشهد بهترین دکتر HPV مشهد برای مراجعه و پیگیری بیماری شما بانوان عزیز هستند.

پیشگیری و غربالگری سرطان دهان و گلو چگونه است ؟

سالانه 15000 سرطان سر و گردن جدید تشخیص داده میشود که حدود هزار نفر از آنها به دلیل ویروس ‌های پاپیلومای انسانی به این بیماری مبتلا شده اند.

این خانواده از ویروس ها دارای دویست گونه است که برخی از آنها در بروز سرطان دهانه رحم، واژن، فرج، مقعد و آلت تناسلی نیز نقش دارند.

پروفسور رنو گارل از واحد سرطان شناسی سر و گردن وحنجره از موسسه CHRU Montpellier در این زمینه یادآور میشوند که:

” بدنامی اخیر ویروس های پاپیلومای انسانی در مورد ایجاد سرطان دهان و گلو نباید ما را به اشتباه بیاندازد. هنوز هم برای پیشگیری از سرطان دهان و گلو به طور کلی، ترک سیگار و نوشیدنی های الکلی از سودآورترین اقدامات است. “

در هر صورت، پیشگیری از عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی  بسیار پیچیده است. زیرا استفاده از کاندوم در برابر ویروس های پاپیلومایی که در جایی به جز آلت تناسلی قرار دارند محافظتی ایجاد نمیکنند. کاندوم بیشتر برای محافظت در برابر ویروس ایدز مفید است .

بنابراین مشکل پیشگیری از عفونت ویروس پاپیلوم در بزرگسالان هنوز حل نشده است. در افرادی که به ویروس پاپیلومای انسانی ناحیه دهان و گلو مبتلا میشوند اغلب برایشان سوال میشود که این ویروس از کجا آمده است؟

این احتمال وجود دارد که در هما ابتدایی ترین روزهای شروع فعالیت جنسی به این ویروس آلوده شده باشند.

یک تجربه از بیمار مبتلا به سرطان ناحیه دهان و گلو :

“دو هفته سختی داشتم، اما ناراحتی قابل تحمل بود”

هنری گاسک، 65 ساله هرگز فکر نمیکرد روزی به سرطان لوزه مبتلا شود. البته برای این فکرش هم دلیل خوبی داشت:

«من سیگار نمیکشم و مشروب نمیخورم. بنابراین وقتی به دلیل درد طولانی مدت غیرقابل توضیح از گلوی من عکس گرفته شد، پزشکان یک توده مشاهده کردند که باعث شوک و کمی وحشت در من شد.

وقتی برای من تشخیص سرطان با بیوپسی تایید شد، جراحم به من گفت که این نوع سرطان به رادیوتراپی حساس است و به همین دلیل شانس دارم که پسرفت کند. بنابراین برای من درمان با جراحی همراه با رادیوتراپی احتمالی برنامه ریزی شد.

زمانی که تاریخ عمل مشخص شد، روز قبل به بیمارستان رفتم و صبح روز بعد با بیهوشی عمومی تحت عمل جراحی قرار گرفتم. سپس قبل از بازگشت به بخش عمومی گوش و حلق و بینی سه روز در مراقبت های ویژه ماندم.

فقط روز چهارم یک ظرف ماست برای خوردن به من داده شد. تنها خاطره ای که از خوردن آن ظرف ماست دارم این است که بسیار دردناک بود! جدای از این درد شدید هنگام بلع و در نتیجه هنگام غذا، برای دو هفته، ناراحتی قابل تحمل و در نهایت با توجه به جدی بودن این سرطان کاملا برایم قابل قبول بود.

خبر خوب این است که من حتی طبق برنامه ریزی اولیه به پرتو درمانی اضافی نیاز نداشتم، زیرا جراحی کل تومور من را حذف کرد. اما من به ویژه از این درمان که به دلیل عواقب احتمالی آن در دراز مدت شناخته شده است، میترسیدم.

از آن زمان، تصور من از زندگی بسیار تغییر کرده است: من از دردسرهای کوچک زندگی روزمره بسیار کمتر استرس دارم! همه چیز برایم مثل قبل است، با این تفاوت که من با شوق بیشتری زندگی میکنم.

ارتباط HPV (زگیل تناسلی) و پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده :

بیماری پاپیلوماتوز تنفسی عودکننده شایع‌ترین تومور خوش‌خیم حنجره در کودکان است. تصور میشود عامل ایجاد پاپیلوماتوز تنفسی HPV است که در طول عبور از کانال تولد مادر آلوده به نوزاد منتقل میشود.

HPV نوع 6 و 11 شایع ترین انواع درگیر در این بیماری هستند. میزان بروز این بیماری به طور دقیق مشخص نیست. بروز این بیماری در 4.5 کودک در هر 100000 کودک و 1.8 بزرگسال در هر 100000 بزرگسال در ایالات متحده تخمین زده شده است.

علاوه بر این، ضایعات پاپیلوماتوز به ندرت میتوانند به شدت رشد کنند و به ریه ها گسترش یابند و دچار دگرگونی بدخیم شوند.

ارتباط HPV (زگیل تناسلی) و سایر بیماریهای پوستی :

بیماری بوون، نوعی نئوپلازی داخل اپیتلیال با درجه بالا، دارای هر دو شکل تناسلی و خارج تناسلی است . این بیماری میتواند در انگشتان دست، انگشتان پا، کف دست، پاها و روی مخاط تناسلی ایجاد شود.

از این ضایعات انواع مختلفی از ویروس HPV مانند انواع 16، 18، 31، 32، 34، و غیره جدا شده.

Epidermodysplasia verruciformis یک بیماری نادر و احتمالاً اتوزومال مغلوب است که با ظهور ضایعات زگیل مانند ناشی از HPV در اوایل دوران کودکی مشخص میشود.

Epidermodysplasia verruciformis
Epidermodysplasia verruciformis یک بیماری نادر و احتمالاً اتوزومال مغلوب است که با ظهور ضایعات زگیل مانند ناشی از HPV در اوایل دوران کودکی مشخص می شود.

این بیماری با دگرگونی بدخیم تقریباً در نیمی از بیماران در طول بزرگسالی و اغلب در سطوح پوست و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید همراه است.

چندین نوع HPV از این ضایعات جدا شده است، اما به نظر میرسد انواع HPV 5 و 8 بیشترین پتانسیل بدخیم را در این افراد دارند.

دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد در صورت ابتلا به زگیل تناسلی تا کسب بهترین نتیجه درمان در کنار شما خواهند بود.

بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد

بیماریهای مرتبط با HPV ( زگیل تناسلی ) در مردان

ویروس زگیل تناسلی یا همان HPV برای بیماری زایی به جنسیت فرد توجهی ندارد. یعنی ویروس زگیل تناسلی هم به مردان و هم به زنان منتقل میشود و آنها را بیمار میکند.

در مردان هم همانند زنان بیماری هایی در ارتباط با زگیل تناسلی و HPV وجود دارد که در ادامه همراه با دکتر دیانا حسینی بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد آنها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

در این مقاله هم میتوانید نکات مربوط به انتخاببهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد را مطالعه کنید.

ارتباط HPV و سرطان آلت تناسلی در مردان :

سرطان آلت تناسلی در سطح جهان ناشایع است، اگرچه در برخی از مناطق آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا، تا 10 درصد از سرطان های مردانه را تشکیل میدهد .

برخلاف سرطان دهانه رحم، همه سرطان های دستگاه تناسلی خارجی با عفونت HPV مرتبط نیستند.

انواع 16 و 18 وروس HPV باعث تقریباً 35 تا 40 درصد از سرطان های آلت تناسلی هستند و 70 تا 80 درصد از سرطان های آلت تناسلی با HPV مثبت همراه میشوند.

HPV در مردان - بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد
HPV در مردان – بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد

در مطالعات این نکته مشخص شده است که عموما سرطان های آلت تناسلی مرتبط با HPV در سنین پایین‌تر رخ میدهند.

در یک بررسی سیستماتیک از مقالات منتشر شده از سال 1990 تا 2006، شیوع HPV در مردان بین 1 تا 73 درصد بود. این طیف گسترده از شیوع به ترکیبی از عوامل، از جمله مکان های نمونه برداری شده، تعداد نمونه های پردازش شده، و روش های تشخیص استفاده شده نسبت داده شد.

نتیجه ثابتی که تقریبا در میان تمام گروه های مورد مطالعه مشاهده شد این است که بین افزایش فعالیت جنسی و ابتلا به ژنوتیپ های پرخطر HPV ارتباط وجود دارد.

یعنی هرچه فعالیت جنسی بیشتر باشد احتمال ابتلا به سویه های پرخطر HPV هم بیشتر است.

در میان مردان در ایالات متحده، بر اساس داده‌های جمع‌ آوری‌شده از شرکت‌کنندگان در NHANES در سال‌های 2013 تا 2014، که در میان شرکت‌ کنندگان مرد انجام شد، شیوع عفونت HPV تناسلی 45 درصد برای همه انواع تخمین زده شد.

عوامل مرتبط با عفونت شایع HPV در مردان عبارتند از عفونت HIV، رفتار جنسی فعلی و گذشته، تعداد شرکای جنسی، عدم استفاده از کاندوم (ارتباط بین کاندوم و زگیل تناسلی را اینجا بخوانید)، عفونت مقاربتی قبلی، نژاد، قومیت و وضعیت ختنه.

برخی مطالعات نشان داده است که مردان ختنه نشده در مقایسه با مردان ختنه شده، به احتمال کمتری موفق به پاکسازی HPV از بدن خود میشوند.

همانطور که در ابتدای صحبت هم به آن اشاره کردیم زگیل تناسلی یک بیماری مشترک بین زنان و مردان است. انتقال این بیماری از زنان به مردان به سادگی و از طریق ترشحات و سطح پوست انجام میشود.

دکتر دیانا حسینی بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد در خدمت شما بانوان عزیز مشهدی خواهند بود. دقت داشت باشید که در صورتی که شک دارید که به زگیل تناسلی مبتلا هستید یا خیر ، معاینه و بررسی به موقع و در صورت نیاز شروع درمان میتواند شما را از دردسرهای آینده نجات دهد.

ارتباط HPV و همجنسگرایی در مردان:

میزان عفونت آنوژنیتال HPV در بین مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند زیاد است ،از جمله در بین همجنسگراهای نوجوان و جوان زیر 30 سال. 

در یک متاآنالیز که شامل 53 مطالعه مشاهده‌ای بود، میزان شیوع عفونت مقعدی با نوع HPV کم خطر 64 درصد و احتمال بیماری با نوع پرخطر 37 درصد گزارش شده بود. 

داده‌های دموگرافیک و اطلاعات مربوط به اعمال جنسی جمع‌آوری شد و نمونه‌هایی از کانال مقعدی برای وجود عفونت HPV توسط واکنش زنجیره‌ای پلیمراز مورد آزمایش قرار گرفتند.

سرطان آلت تناسلی در مردان - بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد
سرطان آلت تناسلی در مردان – بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد

به طور خلاصه یافته های زیر مورد بدست آمد :

  • شیوع کلی عفونت HPV مقعدی 57 درصد بود
  • شیوع در گروه های سنی متفاوت نبود
  • شایع ترین نوع HPV 16 بود که یک نوع پرخطر برای سرطان مقعد است

مطالعه دیگری که شیوع اولیه عفونت های HPV آلت تناسلی، کیسه بیضه، پرینه و داخل مقعدی را در بین 602 مرد همجنسگرا ارزیابی کرده بود، نشان میداد که عفونت مقعدی شایع ترین محل درگیری در این افراد است (42 درصد).

در میان مردان مبتلا به HIV، شیوع عفونت HPV مقعدی حتی بیشتر از این میزان هم به نظر میرسد.

شیوع HPV در مردان دگرجنس گرا:

درصد انواع سرطان ناشی از HPV - بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد
درصد انواع سرطان ناشی از HPV – بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد

عفونت دستگاه تناسلی به HPV در میان مردان دگرجنس گرا هم شایع است. یافته های چندین مطالعه، از جمله مطالعه ویروس پاپیلومای انسانی در مردان دگرجنسگرا نشان میدهد که در گروه بزرگی از مردان از ایالات متحده، مکزیک، و برزیل:

  • در بین 3326 مرد دگرجنسگرا، شیوع HPV تناسلی از هر نوع، 53 درصد بود .
  • تقریباً یک سوم از شرکت کنندگان در مطالعه به انواع انکوژن یا سرطان زای HPV آلوده اند .
  • عوامل مرتبط با عفونت انکوژن یا سرطان زای HPV شامل سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل و تعداد بیشتری از شرکای جنسی زن بود، در حالی که استفاده از کاندوم باعث کاهش احتمال عفونت به HPV شده بود.
  • میانگین کلی زمان پاکسازی عفونت HPV تقریبا 7.5 ماه بود، اگرچه برای HPV نوع 16 تا یک سال طول میکشید. البته در صورتی که برای بانوان عزیز مشهدی به هر دلیلی سوالی در این باره پیش آمد میتوانند با مراجعه به دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر HPV مشهد سوال خود را مطرح نمایند.

ارتباط HPV و ختنه در مردان:

یک متاآنالیز گه شامل 23 مطالعه برای ارزیابی ارتباط بین ختنه و HPV بود نشان میداد که احتمال ابتلا به عفونت HPV دستگاه تناسلی در مردان ختنه شده کمتر از مردان ختنه نشده است.

البته شواهد ضعیفی وجود دارد که ختنه با کاهش بروز HPV یا افزایش پاکسازی HPV از بدن ارتباط داشته باشد.

مردانی که ختنه میشوند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به تبخال تناسلی یا HPV یا در آنها کاهش می یابد. HPV  در این مردان میتواند باعث زگیل تناسلی و سرطان های مختلف مثل سرطان آلت تناسلی، سرطان دهان و گلو و سرطان مقعد شود.

ارتباط ختنه و زگیل تناسلی در مردان - بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد
ارتباط ختنه و زگیل تناسلی در مردان – بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد

به نظر میرسد ختنه خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی مانند ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2) و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را کاهش میدهد.

ختنه، اصطلاح پزشکی برای بریدن پوست ختنه ‌گاه است که تمیز کردن کامل آلت تناسلی را برای مردان آسان ‌تر میکند. در نتیجه شرایط بقای پاتوژن ها و موارد بیماریزایی که در صورت عدم ختنه میتوانند در زیر پوست ختنه گاه قرار گیرند، به طور قابل توجهی کم میشود.

مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه Makerere در اوگاندا و همکارانش از دانشگاه جانز هاپکینز در ایالات متحده انجام شد، داده های تقریباً 3400 مرد دگرجنسگرا و ختنه نشده بین 15 تا 49 سال را مقایسه کرد.

هیچ یک از شرکت کنندگان در شروع مطالعه به بیماری مقاربتی مبتلا نبودند. شرکت کنندگان در آزمون به دو گروه تقسیم شدند.

مردان گروه اول در ابتدای مطالعه ختنه شدند و مردان گروه دوم تنها در پایان مطالعه پس از 24 ماه ختنه شدند. پس از شش، دوازده و 24 ماه، دانشمندان همه مردان را از نظر بیماری های مقاربتی آزمایش کردند.

مشخص شد که عفونت‌های HSV-2 و HPV در گروهی که اول ختنه شده‌اند بسیار کمتر از گروه دیگر اتفاق می‌افتد. خطر HSV-2 تقریباً 30 درصد کاهش یافت و همچنین باعث کاهش 35 درصدی در ابتلا به HPV شد.

با این حال، به نظر نمیرسد که ختنه در برابر انتقال سیفلیس تاثیر خاصی داشته باشد. موارد بیماری در هر دو گروه تقریباً یکسان بود.

توماس سی کوئین، یکی از سردبیران این مطالعه به طور خلاصه میگوید: «این نتیجه مزایای سلامت چشمگیر ختنه برای مردان را در رابطه با بیماری ‌های مقاربتی نشان میدهد».

در مرحله بعد، دانشمندان میخواهند بررسی کنند که ختنه مردان چه مزایایی برای زنان دارد. در انتها یادآور میشویم دکتر دیانا حسینی بهترین پزشک زگیل تناسلی مشهد در خدمت بانوان عزیز جهت درمان و بررسی دقیق بیماری های مربوط به HPV و زگیل تناسلی هستند.

بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد

ایدز و زگیل تناسلی

در این مقاله همراه با بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد ارتباط بین ایدز و زگیل تناسلی را بررسی خواهیم کرد. یک ارتباط و تعامل اپیدمیولوژیک دو طرفه بین ایدز و زگیل تناسلی وجود دارد.

در خصوص تأثیر ایدز بر زگیل تناسلی چندین مطالعه نشان داده اند که زگیل تناسلی در بین افراد مبتلا به ایدز بیشتر از افراد بدون ایدز است. ابتلا به چندین نوع ویروس زگیل تناسلی نیز در میان افراد مبتلا به ایدز شایع تر است.

شرایط انتقال HIV - دکتر دیانا حسینی
شرایط انتقال HIV – دکتر دیانا حسینی

ارتباط ایدز و زگیل تناسلی

در مطالعه‌ای که بر روی 486 زوج دگرجنس‌ گرای آفریقای جنوبی که تا 24 ماه پیگیری شد، ابتلا به زگیل تناسلی در زنان مبتلا به ایدز (57 در مقابل 27 رویداد در هر 1000 نفر در ماه)

و در مردان مبتلا به ایدز (80 در مقابل 52 رویداد در هر 1000 نفر) بود.

علاوه بر این، ایدز به طور مستقل با کاهش احتمال پاکسازی بدن از ویروس زگیل تناسلی در طول زمان مرتبط است .

یعنی افرادی که همزمان مبتلا به ایدز و زگیل تناسلی بودند بررسی شدند. و احتمال این که بدن آنها در طول زمان از ویروس زگیل تناسلی پاک شود کمتر از کسانی بود ایدز نداشتند.

در مطالعه دیگر زگیل تناسلی در بین زنان مبتلا به ایدز به طور قابل توجهی بیشتر از زنان بدون ابتلا به ایدز بود. (به ترتیب 68 در مقابل 31 درصد).

بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد - ارتباط ایدز و زگیل تناسلی
بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد – ارتباط ایدز و زگیل تناسلی

به طور مشابه، تشخیص زگیل تناسلی در بین مردان مبتلا به ایدز به طور قابل توجهی بیشتر از مردان بدون ابتلا به ایدز بود (به ترتیب 72 در مقابل 43 درصد).

همچنین مشخص شد که ابتلا همزمان به ایدز و زگیل تناسلی در یکی از زوجین تأثیر قابل توجهی بر شیوع زگیل تناسلی در شریک دیگر داشت.

تطابق ژنوتیپ‌های HPV یکسان در بین زوج‌هایی که یکی از زوجین یا هر دو مبتلا به HIV بودند، در مقایسه با زوج‌های بدون HIV، شایع‌تر بود.

برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوط به بهترین دکتر HPV مشهد مراجعه کرده و در خصوص بیماری های شایع زگیل تناسلی در میان مردان و زنان اطلاعات بیشتری کاملی کسب کنید. 

توضیحات بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد درباره زگیل تناسلی در مردان همجنسگرا

در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند (MSM)، شیوع  زگیل تناسلی در شرایط ابتلا به ایدز به طور مشابه افزایش می‌یابد.

در یک متاآنالیز 53 مطالعه، شیوع تلفیقی زگیل تناسلی مقعدی در مردان مبتلا به ایدز (به ترتیب 93 و 74 درصد برای هر نوع و هر نوع پرخطر. در مقایسه با 64 و 37 درصد در MSM بدون ایدز،به طور قابل توجهی بالاتر بود).

درمان موثر داروهای ضد رتروویروسی

نظر بهترین دکتر زگیل تناسلی مشهد در خصوص درمان داروهای ضد ویروس :

استفاده از درمان موثر داروهای ضد رتروویروسی (ART) ممکن است خطر زگیل تناسلی و تداوم آن را در بیماران مبتلا به ایدز کاهش دهد. 

به عنوان مثال، در مطالعه ای بر روی 652 زن مبتلا به ایدز انجام شد. در میان آنها شیوع اولیه زگیل تناسلی نوع پرخطر 42 درصد بود.

استفاده از داروهای ضد رتروویروسی و سرکوب ویروس ایدز برای بیش از دو سال به طور مستقل با کاهش خطر ابتلا به نوع پرخطر زگیل تناسلی مرتبط بود.

مطالعات دیگر ارتباطی بین استفاده از داروهای ضد رتروویروسی و کاهش خطر زگیل تناسلی نشان نداده اند.

کلینیک فوق تخصصی دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد با جدیدترین متد های روز جهان و استفاده از دستگاه لیزر شما را در جهت درمان قطعی زگیل تناسلی در مشهد یاری خواهند کرد.

تأثیر زگیل تناسلی بر روی ابتلا به ایدز:

واقعیت این است که زگیل تناسلی با افزایش خطر ابتلا به ایدز مرتبط است. اینکه آیا زگیل تناسلی خودش باعث مستعد شدن فرد به ابتلا به ایدز میشود یا صرفاً نشانگر افزایش خطر در فردی است که از قبل ایدز داشته است، هنوز مشخص نیست.

همچنین مشخص نیست که آیا زگیل تناسلی یا پاسخ ایمنی مرتبط با پاکسازی زگیل تناسلی، یا هر دو، در تقویت ابتلا به ایدز نقش دارد یا خیر. اولین شواهد برای ارتباط بین زگیل تناسلی و افزایش خطر ابتلا به ایدز از مطالعات بین مردان همجنسگرا بدست آمد.

در گروهی از مردان همجنسگرا که به ایدز نداشتند ابتلا بیش از یک نوع زگیل تناسلی مقعدی به طور قابل توجهی با تبدیل به ایدز مرتبط بود. مطالعات بعدی نشان میداد که زگیل تناسلی روی آلت تناسلی نیز یک عامل خطر برای ابتلا به ایدز در آینده است.

همراه به بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد بخش دیگری از مطالعات در خصوص زگیل تناسلی و ایدز را بررسی میکنیم:

به نظر میرسد که وجود زگیل تناسلی با افزایش خطر ابتلا به ایدز در بین زنان مرتبط باشد. یک متاآنالیز از مطالعات آینده نگر که در آن زنان تحت آزمایش زگیل تناسلی قرار گرفتند. در این مطالعه ابتلا به ایدز با عفونت اولیه زگیل تناسلی از هر نوع و نوع پرخطر مرتبط بود.

در مطالعه ای دیگر به شکل جداگانه روی زنان زیمبابوه انجام شد. این زنان پاکسازی زگیل تناسلی دهانه رحم با خطر ابتلا به ایدز مرتبط بود.

در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد زیر نظر دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد تمام موارد مربوط به زگیل تناسلی و بیماری های مرتبط با آن بررسی شده و فرآیند های درمانی با کسب بهترین نتیجه انجام میشود.

بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم

بعضی از انواع ویروس های زگیل تناسلی توانایی این را دارند که در دراز مدت شما را به سرطان دهانه رحم مبتلا کنند. اهمیت این موضوع آنجا بیشتر میشود که اگر در مراحل ابتدایی نسبت به درمان این مشکل اقدام کنیم میتوانیم احتمال سرطانی شدن این ضایعات را کاهش دهیم .

بررسی سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد و زیر نظر دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلی مشهد و فوق تخصص جراحی سرطان های زنان قابل انجام است.

در ادامه توضیحات کاملی را در خصوص علائم و آزمایشات مربوط به سرطان دهانه رحم را در با شما در میان خواهیم گذاشت .

ارتباط بین زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم
زگیل تناسلی و ویروس HPV و سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

بررسی سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

دهانه رحم قسمت پایینی رحم است، جایی که به واژن میرسد. سرطان دهانه رحم زمانی اتفاق میافتد که سلول‌های طبیعی در دهانه رحم به سلول‌ های غیرطبیعی تبدیل میشوند و خارج از کنترل رشد میکنند. 

اکثر افرادی که سرطان دهانه رحم آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمان میشود، عملکرد بسیار خوبی دارند.

علائم سرطان دهانه رحم چیست؟

علائم کامل سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد دکتر دیانا حسینی
علائم کامل سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد دکتر دیانا حسینی

سرطان دهانه رحم ممکن است در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نکند. هنگامی که علائم ایجاد میکند، میتواند باعث خونریزی واژینال شود که به این شکل رخ میدهد :

  • در فاصله بین سیکل های قاعدگی (یعنی خونریزی زمانی اتفاق میافتد که شما پریود نیستید )
  • بعد از رابطه جنسی
  • بعد از یائسگی

این علائم همچنین میتواند ناشی از بیماری هایی باشد که سرطانی نیستند و ربطی هم به سرطان دهانه رحم ندارند. اما اگر در این مواقع خونریزی واژینال دارید برای بررسی سرطان دهانه رحم به بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد مراجعه کنید. 

ما در بخش دیگری از مقالات دکتر دیانا حسینی در خصوص بیماری های شایع ناشی از زگیل تناسلی در زنان صحبت کرده ایم.

آیا آزمایشی برای سرطان دهانه رحم وجود دارد؟

تست پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم - بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد
تست پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم – بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

بلی . تست پاپ (که به آن “پاپ اسمیر” نیز گفته میشود) برای غربالگری سرطان دهانه رحم استفاده میشود. دکتر دیانا حسینی در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد گاهی اوقات آزمایشی برای ویروسی به نام “ویروس پاپیلومای انسانی” (HPV) نیز برای شما درخواست میدهند.

به این دلیل که HPV خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در افراد افزایش میدهد. برای این آزمایش‌ها، دکتر دیانا حسینی با استفاده از وسیله ای به نام اسپکولوم داخل واژن را بررسی میکند.

سپس از یک برس کوچک برای جمع آوری مایعات از دهانه رحم استفاده میکنند. برای آزمایش پاپ، آزمایشگاه مایع را زیر میکروسکوپ بررسی میکند تا ببیند آیا سلول ها غیرطبیعی هستند یا خیر.

برای آزمایش HPV، مایع در آزمایشگاه برای بررسی وجود ویروس آزمایش میشود. بسته به سن شما و هر آزمایشی که در گذشته انجام داده اید، دکتر دیانا حسینی ممکن است فقط یک آزمایش پاپ، فقط یک آزمایش HPV یا هر دو را انجام دهد.

اگر نتایج آزمایش غیرطبیعی باشد، دکتر دیانا حسینی آزمایشی به نام بیوپسی را برای شما پیگیری میکند. در طول بیوپسی، پزشک یک تکه کوچک از بافت غیر طبیعی دهانه رحم را برمیدارد.

برای دیدن بهتر دهانه رحم در طول بیوپسی، در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد از یک عدسی بزرگ‌نمایی به نام «کولپوسکوپ» استفاده میشود. ( برای آشنایی کامل با کلینیک کلپوسکوپی در مشهد اینجا را بخوانید )

در آزمایش شما گاهی اوقات سلول هایی در دهانه رحم دیده میشود که سرطانی نیستند، اما غیرطبیعی هستند و شانس زیادی برای تبدیل شدن به سرطان دارند.

اگر این سلول های “پیش سرطانی” را دارید، دکتر دیانا حسینی ممکن است آنها را حذف کند تا از تبدیل سلول های “پیش سرطانی” به سرطان جلوگیری کند.

همچنین ممکن است نیاز باشد که شما در فواصل زمانی مشخص برای آزمایشات منظم سول های پیش سرطانی و بررسی سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد مراجعه کنید تا مشخص شود این سلول ها به سمت سرطانی شدن پیش رفته اند یا نه.

مرحله بندی سرطان دهانه رحم چیست؟

مرحله بندی سرطان رحم - بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد
مرحله بندی سرطان رحم – بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

با مرحله بندی سرطان میتوان متوجه شد که سرطان تا چه اندازه گسترش یافته است. درمان مناسب برای شما بستگی زیادی به مرحله سرطان، سن شما و سایر مشکلات سلامتی دارد. 

همچنین انتخاب این که چه درمانی برای شما انجام شود به این که شما میخواهید در آینده باردار شوید یا خیر هم بستگی دارد.

سرطان دهانه رحم چگونه درمان می شود؟

نحوه و چگونگی درمان سرطان دهانه رحم
درمان سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس زگیل تناسلی در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

سرطان دهانه رحم به روش های مختلفی قابل درمان است که شامل :

جراحی :

برخی از موارد سرطان دهانه رحم با جراحی برای برداشتن سرطان درمان میشوند. انواع مختلف جراحی میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • برداشتن دهانه رحم، رحم و قسمت فوقانی واژن : به این عمل “هیسترکتومی رادیکال” میگویند.
  • برداشتن تمام یا قسمتی از دهانه رحم بدون حذف کامل رحم : این نوع جراحی فقط در شرایط خاص انجام میشود.

پرتودرمانی :

  • پرتودرمانی سلول های سرطانی را از بین میبرد.

شیمی درمانی :

  • شیمی درمانی اصطلاح پزشکی برای داروهایی است که سلول های سرطانی را میکشند یا رشد آنها را متوقف میکنند. افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم معمولاً همزمان با پرتودرمانی، شیمی درمانی هم میشوند.

بارداری در شرایط سرطان دهانه رحم چگونه است ؟

اگر میخواهید روزی بچه دار شوید، قبل از شروع درمان با دکتر دیانا حسینی صحبت کنید. بسته به نوع درمانی که دارید، ممکن است پس از درمان سرطان دهانه رحم، باردار شوید. 

اگر میخواهید باردار شوید، پزشک معمولاً از شما میخواهد که 6 تا 12 ماه پس از اتمام درمان صبر کنید . این به این دلیل است که بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. 

اگر هیسترکتومی یا انواع خاصی از پرتودرمانی یا شیمی درمانی انجام دهید، امکان باردار شدن بعد از آن وجود نخواهد داشت.

پس از درمان سرطان دهانه رحم چه کاری باید انجام دهم؟

پس از درمان، هر چند وقت یکبار با مراجعه به دکتر دیانا حسینی در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد معاینه میشوید تا ببینید آیا سرطان عود میکند یا خیر. 

تست های پیگیری میتواند شامل معاینه و تست پاپ باشد. گاهی ممکن است از اشعه ایکس و سایر مطالعات تصویربرداری هم استفاده شود.

اگر سرطان دهانه رحم عود کند یا گسترش یابد چه اتفاقی میافتد ؟

اگر سرطان عود کند یا گسترش یابد، ممکن است جراحی، پرتودرمانی یا شیمی درمانی بیشتری داشته باشید. به همین دلیل مهم است که پس از انجام مراحل درمانی اولیه برای بررسی مداوم به شکل منظم مراجعه کنید.

آیا سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است؟

پیشگیری از سرطان دهانه رحم
پیشگیری از سرطان دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

در بسیاری از موارد، بله. تقریباً تمام سرطان های دهانه رحم توسط ویروسی به نام HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) ایجاد میشود که از طریق تماس پوست به پوست و رابطه جنسی منتقل میشود. 

واکسن هایی که از ابتلای افراد به HPV جلوگیری میکند اکنون در دسترس هستند. از دکتر دیانا حسینی بپرسید که آیا واکسن HPV  برای شما مناسب است یا خیر و چه زمانی باید واکسن HPV بزنید. این واکسن هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است.

بهترین حالت این است که قبل از شروع رابطه جنسی واکسن بزنید، اما اگر قبلاً رابطه جنسی داشته اید نیز واکسن بازهم میتواند برای شما کمک کننده باشد. 

همچنین، درمان سلول های پیش سرطانی میتواند از تبدیل شدن آنها به سرطان دهانه رحم جلوگیری کند.

جمع بندی نکات پیشگیری و درمان سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد

رعایت تمام دستورالعمل های دکتر دیانا حسینی برای بررسی سرطان دهانه رحم در بهترین کلینیک زگیل تناسلی مشهد در مورد ویزیت ها و آزمایش ها بسیار مهم است. 

همچنین مهم است که در مورد عوارض جانبی یا مشکلاتی که در طول درمان دارید با ایشان صحبت کنید. درمان سرطان دهانه رحم شامل انتخاب های زیادی است، مانند نوع جراحی که باید انجام شود. احساس خود را در مورد درمان با دکتر دیانا حسین در میان بگذارید.

هر زمان که به شما درمانی برای سرطان دهانه رحم پیشنهاد شد، بپرسید:

  • مزایای این درمان چیست؟
  • آیا احتمال دارد به من کمک کند بیشتر زندگی کنم؟
  • آیا علائم را کاهش میدهد یا از آن جلوگیری میکند؟
  • معایب این درمان چیست؟
  • آیا گزینه های دیگری به جز این درمان وجود دارد؟
  • اگر این درمان را نداشته باشم چه اتفاقی میافتد؟

سوالات رایج شما درباره زگیل تناسلی و پاسخ آنها از دکتر دیانا حسینی

شکل ظاهری زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

زگیل تناسلی ظاهری گوشتی دارند و ممکن است به شکل مسطح یا مانند گل کلم ناهموار به نظر برسند. برخی از زگیل های تناسلی به قدری کوچک هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمیشوند. در زنان، زگیل ها اغلب در داخل یا اطراف واژن، روی دهانه رحم یا اطراف مقعد ظاهر میشوند.

چگونه بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا نه؟

اکثر افرادی که دارای زگیل های ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی هستند، گاهی هیچ علامت دیگری به جز زگیل ندارند. ویروس پاپیلوم انسانی در برخی موارد خود به خود از بین میرود. در بعضی موارد پس از ابتلا به HPV ممکن است ماه ها طول بکشد تا زگیل ها روی پوست ظاهر شوند.

زگیل تناسلی چیست؟

Condylomas acuminata، یا زگیل تناسلی، تکثیرهای پوستی کوچک و عموماً خوش خیم هستند که در ناحیه تناسلی یا تناسلی-مقعدی ظاهر میشوند و ناشی از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) هستند.

چه چیزی با زگیل تناسلی در زنان اشتباه گرفته میشود؟

پولیپ های فیبرو اپیتلیال، پاپیلاهای داخل فرج و پاپیلاهای پوستی تاج گلانس، مولوسکوم کونتاژیوزوم، خال ملانوسیتیک، ضایعات پسوریازیس، کندیلوم لاتوم را میتوان با زگیل تناسلی اشتباه گرفت.

از کجا بفهمم چه نوع زگیلی دارم؟

زگیل های معمولی (یا خال): معمولا روی انگشتان، دست ها، آرنج ها و زانوها ظاهر میشوند.

زگیل های مسطح: معمولا روی صورت، بازوها و زانوها ظاهر میشوند.

زگیل کف پا: در کف پا ایجاد میشود. این نوع زگیل میتواند دردناک باشد زیرا به طور مداوم در معرض ضربات و اصطکاک هستند.

زگیل تناسلی وقتی شروع به بیرون آمدن میکند چگونه به نظر میرسد؟

زگیل های مقاربتی به صورت برآمدگی های نرم و گوشتی با اندازه های مختلف ظاهر میشوند که معمولاً بدون درد هستند و ممکن است برجسته، نوک تیز یا صاف باشند. زگیل ها میتوانند به تنهایی یا به صورت گروهی روی پوست ظاهر شوند.

چه زمانی باید نگران زگیل تناسلی باشم؟

در اکثر مواقع زگیل تناسلی یک مشکل بزرگ پزشکی نیست و به طور طبیعی نمیتواند علت هیچ بیماری دیگری باشد. زگیل تناسلی در حالت عادی بر اندام داخلی تأثیر نمیگذارد و باعث سرطان پوست نمیشود. با این حال، گاهی اوقات میتوانند دردناک باشند و بزرگ شدن اندازه آنها از نظر زیبایی و عملکرد غیر قابل قبول و آزار دهنده باشد. همچنین اگر با انواع خطرناک HPV همراه باشد ممکن است در آینده و در صورت عدم رسیدگی باعث ایجاد سرطان های مختلف مثل سرطان دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان دهان و گلو و … شوند.

چه کرم موضعی برای رفع زگیل تناسلی خوب است؟

پودوفیلوکس. پودوفیلوکس، یک نسخه دارویی موضعی است که با تخریب بافت زگیل تناسلی عمل میکند. پودوفیلوکس گاهی باعث سوزش و خارش در محل استفاده میشود.

تفاوت بین زگیل تناسلی و پاپیلوم چیست؟

زگیل تناسلی زگیل هایی هستند که روی پوست اندام تناسلی و مقعد قرار دارند. این زگیل ها توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد میشوند. انواع مختلفی از HPV وجود دارد که میتواند ناحیه تناسلی و مقعد را آلوده کند. فقط برخی از انواع HPV  باعث ایجاد زگیل تناسلی میشوند.

تفاوت زگیل و کندیلوم چیست؟

  • زگیل های رشته ای: زائده های کوچک انگشتی شکل که روی صورت نزدیک بینی و دهان و گاهی در نواحی پر مو رشد میکنند.
  • زگیل های آنوژنیتال یا کندیلوم: پاپول های نرمی که به تعداد متغیر در ناحیه تناسلی، مقعد یا پرینه ظاهر میشوند.

زگیل تناسلی چقدر طول میکشد تا از بین برود؟

معمولاً در طی حداکثر 2 سال، هم زگیل و هم ویروس پاپیلومای انسانی از بدن بیمار ناپدید میشوند. در صورت انجام درمان های تکمیلی و تقویت سیستم ایمنی میتوان به درمان کامل امیدوار بود.

علائم پاپیلوم در زنان چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی نوع 6 و 11 آنهایی هستند که باعث ایجاد زگیل تناسلی میشوند. علائم این نوع HPV در مردان و زنان زگیل های نرم و گوشتی است که گاهی شبیه گل کلم مینیاتوری است.

ویروس پاپیلومای انسانی در زنان چگونه درمان میشود؟

آیا HPV قابل درمان است؟ هیچ درمانی برای خود ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود ندارد، اما درمان هایی برای بیماری هایی که HPV میتواند ایجاد کند، مانند زگیل تناسلی، تغییرات دهانه رحم و سرطان دهانه رحم وجود دارد.

اگر از شر زگیل تناسلی و HPV خلاص نشوم چه اتفاقی می افتد؟

عفونت های پرخطر HPV گاهی اوقات میتوانند به سرطان دهانه رحم تبدیل شوند. این عفونت ها همچنین میتوانند باعث سرطان های دیگری مانند سرطان مقعد، سرطان دهان و گلو و سرطان آلت تناسلی شوند. در برخی افراد، عفونت های پرخطر HPV میتواند ادامه یابد و باعث تغییرات در سطح سلولی شود.

اگر در نواحی تناسلی دچار زگیل شویم چه اتفاقی می افتد؟

ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی میشود، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نامیده میشود. عفونت با این ویروس شایع ترین عفونت مقاربتی (STI) است. بیش از 180 نوع مختلف HPV وجود دارد.

اگر زگیل گرفتم چیکار کنم؟

زگیل را مالش و خراش ندهید و از دستکاری کردن آن اجتناب کنید، زیرا ممکن است ویروس را به قسمت دیگری از بدن خود منتقل کنید یا باعث عفونی شدن زگیل شوید.

چه مدت طول میکشد تا ویروس پاپیلومای انسانی به سرطان تبدیل شود؟

مدت زمانی که معمولا بین عفونت HPV و ظهور ضایعات ناشی از سرطان دهانه رحم سپری میشود به وضعیت ایمنی بدن بستگی دارد. اما به طور کلی، تصور میشود که حداقل 10 سال از عفونت تا ظهور سرطان زمان باید بگذرد.

برای از بین بردن ویروس پاپیلومای انسانی چه باید کرد؟

هیچ درمان مشخصی برای HPV وجود ندارد، و این در حالتی است که اگر HPV پرخطر دارید، میتواند باعث تغییرات غیرطبیعی سلولی شود که در آینده شما را مستعد ابتلا به سرطان میکند.

زگیل تناسلی با چه سرعتی رشد میکند؟

زگیل تناسلی معمولا به راحتی قابل مشاهده است و اغلب توسط فردی که آنها را دارد تشخیص داده میشود. زگیل ها معمولاً 1 تا 6 ماه پس از عفونت با HPV ظاهر میشوند.

زگیل های کندیلوم چه شکلی هستند؟

در اکثر موارد زگیل ها در ابتدا مانند برجستگی های کوچک، مسطح به رنگ پوست یا برآمدگی های ریز شبیه به گل کلم به نظر میرسند.

اندازه زگیل تناسلی چقدر است؟

زگیل تناسلی به ندرت از 0.5 سانتی متر تجاوز میکند (به جز پلانتارها که میتواند تا 3 سانتی متر برسد). ادغام چندین زگیل میتواند منجر به چیزی شود که به عنوان زگیل موزاییکی شناخته میشود. به نوبه خود، زگیل های رشته ای باریک و به شکل شاخه هایی هستند که معمولاً روی پلک ها، صورت، گردن یا لب ها قرار دارند.

چه کسی ناقل ویروس پاپیلومای انسانی است؟

زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی و تماس پوستی بین مردان و زنان منتشر و منتقل میشود.

زگیل تناسلی چگونه منتقل میشود؟

این بیماری توسط سویه های خاصی (6 و 11) از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد میشود که باعث تحریک رشد اپیتلیوم در ناحیه آسیب دیده میشود. این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست و غشای مخاطی از ناقل ویروس یا بیمار به فرد سالم در طول تماس جنسی منتقل میشود.

چگونه از شر زگیل خلاص شویم؟

چندین روش برای حذف زگیل های تناسلی وجود دارد:

  • کرایوتراپی با نیتروژن مایع
  • انعقاد الکتریکی با الکتروسرجری؛
  • برداشتن جراحی (با استفاده از چاقوی جراحی)؛
  • تکنیک لیزر درمانی؛
  • استفاده از امواج آر اف

برای درمان زگیل تناسلی از چه دارویی میتوان استفاده کرد؟

در درمان زگیل تناسلی مقاوم به پودوفیلین، اسید تری کلرواستیک به صورت موضعی استفاده میشود، اما خطر تحریک موضعی وجود دارد.

پاپیلوم های تناسلی چگونه به نظر میرسند؟

پاپیلوم ها در نتیجه رشد اپیدرم (لایه بالایی پوست) ایجاد میشوند و به صورت توده های کوچک (از 1 میلی متر تا 2 سانتی متر) روی پوست به رنگ گوشتی یا قهوه ای تیره ظاهر میشوند.

چه پاتوژنی باعث ایجاد کندیلوم می شود؟

Condyloma acuminatum، نام رایج زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد میشود و اغلب از طریق جنسی منتقل میشود.

زگیل تناسلی روی بدن چگونه به نظر میرسد؟

زگیل تناسلی روی بدن نمایی غیر جذاب دارد. برخی از این ضایعات پوستی خوش خیم شبیه پاپیلاهای کوچک نخ مانند روی یک ساقه باریک هستند، برخی دیگر شبیه گل کلم هستند، برخی دیگر شبیه یک برآمدگی خشک هستند.

چرا باید زگیل تناسلی را برداریم؟

این سوال که آیا باید زگیل، پاپیلوم یا کندیلوم برداشته شود یا نه، مطرح نمیشود. بلکه باید حتما این ضایعات پوستی را حذف کنید زیرا با گذشت زمان و بدون انجام درمان مناسب، این ضایعات پوستی میتوانند آسیب ببینند و از طریق تماس به دیگران منتقل شوند. همچنین ممکن است اندازه آنها افزایش یابد و خونریزی کنند.

کندیلوم حاد چیست؟

Condyloma acuminata یک ضایعه پاتولوژیک پوست با رشدهایی است که شبیه گلچه های میکروسکوپی گل کلم هستند. این بیماری اغلب پوست ناحیه تناسلی، پرینه و مقعد را درگیر میکند.

چگونه زگیل تناسلی را با کرایوتراپی از بین ببریم؟

در کرایوتراپی حذف زگیل تناسلی با انجماد به وسیله نیتروژن مایع انجام میشود. با اپلیکاتور، پزشک نیتروژن مایع را روی زگیل تناسلی قرار میدهد. پس از آن زگیل تناسلی شروع به مردن میکند. در مرحله بعد، 2-8 هفته باید برای تکمیل کامل فرآیند نکروز شدن بگذرد.

چگونه زگیل تناسلی در مردان را درمان کنیم؟

درمان کندیلوم در مردان را میتوان علاوه بر روش های دیگر با کمک لیزر هم انجام داد. لیزر برای کندیلوم‌ها و پاپیلوم‌های تیز و صاف که در سر آلت تناسلی و در ناحیه مقعد قرار دارند استفاده میشود. لیزر برای هر دو زگیل تناسلی و مقعدی تک و چندتایی قابل انجام است.

چرا زگیل تناسلی تشکیل میشوند؟

علت زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. این نام خانواده وسیعی از ویروس هاست که از بیش از 150 نوع تشکیل شده است. مرسوم است که همه ویروس های پاپیلوم را به انواع پرخطر و کم خطر تقسیم میکنند – اینگونه است که احتمال سرطان تخمین زده میشود.

اگر پاپیلوم ها درمان نشوند چه اتفاقی می افتد؟

در بیشتر موارد، پاپیلوم ها تشکیلات خوش خیم هستند، اما خطر تبدیل آنها به تومورهای بدخیم وجود دارد.

چگونه پاپیلوم را از زگیل معمولی تشخیص دهیم؟

زگیل معمولی در کف پا، انگشتان دست، آرنج و صورت بیشتر دیده میشود. برای پاپیلوم ها، محل در زیر بغل، اندام تناسلی، قفسه سینه، پشت و گردن مشخص تر است.

ویروس پاپیلومای انسانی چگونه منتقل میشود؟

این ویروس از طریق جنسی منتقل میشود و از طریق تماس پوستی و همچنین انتقال از مادر مبتلا به کودک در حین زایمان امکان پذیر است.

ویروس پاپیلوما چگونه خود را در زنان نشان میدهد؟

تظاهرات HPV بر روی اندام تناسلی در زنان، تشکیلات کوچک خاکستری (به ندرت صورتی) رنگ است که با گذشت زمان معمولا افزایش میابند و رشد میکنند. پاپیلوم ها در ناحیه تناسلی خارجی، نزدیک ورودی واژن ظاهر میشوند.

چگونه از شریک زندگی خود در برابر HPV محافظت کنیم؟

چرا مهم است که در برابر ویروس پاپیلومای انسانی واکسینه شویم؟

به طور مرتب از نظر سرطان دهانه رحم غربالگری کنید و حداقل سالی یک بار به متخصص زنان مراجعه کنید.

از کاندوم به درستی استفاده کنید. کاندوم میتواند تا حدی در برابر عفونت HPV شما را محافظت کند.

تعداد شرکای جنسی را به یکی محدود کنید که او هم تنها با شما در ارتباط باشد.

چگونه زگیل را تشخیص دهیم؟

زگیل یک رشد خوش خیم روی پوست است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد میشود. زگیل ها به شکل یک پلاک مسطح یا یک توپ، گاهی اوقات یک گره هستند. رنگ آنها گوشتی یا صورتی روشن است. گاهی نقاط سیاه روی سطح آن دیده میشود.

زگیل ها چه شکلی هستند؟

زگیل ها نئوپلاسم های خوش خیم روی پوست هستند. آنها به صورت یک رشد بیرون زده یا ندول گرد ظاهر میشوند، رنگ آن میتواند از گوشتی صورتی تا قهوه ای تیره متفاوت باشد. شایع ترین مکان هایی که این توده ها ظاهر میشوند، صورت، پوست سر، دست ها، پاها (پاها)، اندام تناسلی هستند.

کندیلوماتوز چیست؟

کندیلوماتوز یک آسیب پوستی شایع است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد میشود. این بیماری با ظهور نئوپلاسم های خاص در پرینه، مقعد و اندام تناسلی – کندیلوم آشکار میشود.

چگونه HPV را تشخیص دهیم؟

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV). سویه های HPV چیست؟

چگونه بفهمیم که به HPV آلوده شده ایم؟

تست پاپ به روش سیتولوژی مایع

آزمایش DNA برای تشخیص HPV با روش PCR . یک نمونه سلولی ویروس را در مراحل اولیه یا در شرایطی که بدون علامت است شناسایی میکند.

چگونه زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

نحوه درمان زگیل تناسلی توسط دکتر دیانا حسینی و با در نظر گرفتن شرح حال بیمار، اندازه و تعداد تشکیلات و وضعیت بدن تعیین میشود. زگیل تناسلی معمولا با استفاده از روش های مختلف حذف میشود: لیزر درمانی، کرایوتراپی، انعقاد الکتریکی.

ویروس پاپیلوم از کجا می آید؟

آنها در سطح خارجی پوست و غشاهای مخاطی واژن، دهانه رحم، سر و بدن آلت تناسلی، مجرای ادرار، مقعد و حفره دهان ظاهر میشوند. عفونت با این ویروس در طول مقاربت واژینال، دهانی یا مقعدی با شریک آلوده ممکن است اتفاق بیفتد.

چگونه خال را از زگیل تشخیص دهیم؟

اولاً زگیل یک رشد است، یعنی بافتی که رشد کرده است. خال مادرزادی بالای پوست قرار دارد. تفاوت هایی در رنگ وجود دارد. زگیل ها رنگ زرد مایل به خاکستری دارند و خال ها معمولا قرمز تیره هستند.

89 / 100

فهرست محتوا

8 در مورد “بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد”

  1. آواتار مهناز

    بدون شک خانم دکتر دیانا حسینی بهترین پزشک برای درمان زگیل تناسلی زنان در مشهد هستن

  2. بازتاب: 5 نکته در انتخاب پزشک مناسب برای درمان زگیل تناسلی - زیبا بمان

  3. بازتاب: زگیل تناسلی را با کدام درمان کنیم؟ کرایوتراپی یا الکتروسرجری؟ - مجله زندگی بهتر

  4. آواتار سحر

    خانم دکتر حسینی میخواستم بپرسم هرکس زگیل تناسلی بگیره به سرطان مبتلا میشه؟

    1. آواتار drdianahoseini

      با سلام و وقت بخیر
      خیر اینطور نیست. ابتلا به سرطان توسط سویه های خاصی از HPV ایجاد میشه که باید تست انجام بدید تا مشخص بشه به انواع خطرناک مبتلا هستید یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *